Cursuri autism

Ministerul Educatiei

sindromul_asperger

Claritate si simplificare in viata copilului cu autism

De ce sa aducem claritate in lumea copiilor cu o Tulburare din Spectrul Autist ?

Neclaritatea din mediul inconjurator (din cadrul familiei/scolii/gradinitei) il face pe copilul cu autism sa se simta ca intr-o “jungla sociala”.

Zgomotul, aglomeratia, multitudinea de stimuli care bombardeaza sistemul lor perceptiv, lipsa regulilor, a explicatiilor din partea celor apropiati, necunoasterea intentiilor celorlalti (lipsa capacitatii de predictibilitate) duc la: confuzie, anxietate, agitatie, nervozitate, comportamente auto/hetero-agresive, comportament haotic, stereotipii, depresie.

Prelucrarea informatiilor pentru copilul cu autism - un haos de impresii. Insuficienta intelegere a limbajului, felul diferit in care percep mediul inconjurator, lipsa de percepere a lantului logic al intâmplarilor, problemele legate de capacitatea de organizare a informatiilor, stimulilor, problemele de comunicare, lipsa capacitatii de prelucrare corecta a stimulilor multipli duc la neclaritate, stres, nesiguranta, comportamente problematice/ tulburari de comportament, stima de sine negativa, scazuta.

Asadar, in viata copiilor cu autism, este nevoie de: Claritate si Simplificare! !

Solutionarea problemelor persoanelor cu autism vizeaza urmatoarele aspecte:

  • Atitudinea adultului: acceptare, politete, adaptabilitate, stil orientativ.
  • Clarificarea urmatoarelor aspecte din viata persoanelor cu autism: activitatile, spatiul (mediul, incaperile), persoanele, stimulii, timpul.

Scopul clarificarii si simplificarii in viata persoanelor cu autism

  • Aduce previzibilitate in viata, o fac mai putin derutanta
  • Diminueaza comportamentul problematic si stresul
  • Faciliteaza spiritul de actiune independent
  • Creeaza posibilitati de schimbare
  • Stimuleaza stima de sine

Un mediu neadaptat pentru copilul cu autism inseamna:

  • Spatiu: prea aglomerat, dezordine
  • Mediu social: complex, schimbator
  • Insotitori: multi specialisti, stiluri diferite, cerinte diferite

Adaptarea mediului (de invatare/de locuit/de joc etc) pentru copiii cu autism

Spatiul de lucru pentru copilul cu autism

Pentru a adapta optim mediul in care locuieste, lucreaza, invata, se joaca un copil cu autism, trebuie sa avem in vedere urmatoarele aspecte si intrebari:

  • Spatiul: unde mananca/lucreaza/se joaca etc?
  • Timpul: când?, cât timp?, ce urmeaza?
  • Sarcina: ce are de facut, câte activitati, de cate ori?
  • Materialul: cu ce se joaca, mananca, doarme, lucreaza etc?
  • Ajutor: cu cine lucreaza, se joaca, se plimba etc?
  • Sistemul de lucru: cum lucreaza, se joaca, merge la scoala, mananca etc?

Clarificarea spatiului pentru copiii cu autism: UNDE si CE face

  • Unde trebuie sa manânce, sa lucreze, sa se joace etc?
  • Este necesar sa invete functionalitatea unui spatiu!
  • Sa invete sa asocieze: activitatea (CE) - locul (UNDE) - comportamentul (CUM)
  • Sa fie un spatiu semnificativ!!

Exemple de modalitati de oferire a sarcinilor:

  1. Pe raftul din stânga: sarcinile care trebuie executate atunci, in acea activitate. La finalizarea unei sarcini, obiectele sunt asezate inapoi, de unde au fost luate.
  2. Pe raftul din stânga se afla sarcinile care trebuie executate, iar pe raftul din dreapta se aseaza sarcinile executate.
  3. Sarcini oferite, in ordine, pe cartonase (pictograme), la nivelul ochilor. Secventele de sarcini sunt individualizate. Pictograme pot fi de tipul: imagine alba pe fond negru sau de tipul: desen negru pe fond alb, cu denumirea scrisa sub desen.
  4. Pictogramele nu sunt la nivelul ochilor. Prezinta orarul unei intregi saptamani, pentru un grup de copii. (presupune unnivel inalt de intelegere, de orientare si organizare pentru ca un copil sa isi caute orarul si sa isi organizeze siua in functie de acesta).

Exemple de strângere a sarcinilor:

  1. In dreapta - pe rafturi, in dulap, pe masa.
  2. Sub lista de pictograme, intr-o cutie.

Clarificarea timpului pentru copiii cu autism: CÂND ? CÂT TIMP ? CE URMEAZA ?

Datorita faptului ca nu intelege ce se intâmpla si in ce ordine se intâmpla lucrurile, copilul autist se afla in continua nesiguranta (anxietate). De aceea vizualizarea schemei de zi compenseaza gândirea si comportamentul neorganizat, impulsiv si focalizat autostimulativ.

Schema de zi constituie o forma de comunicare a copilului autist/ cu copilul autist. De aceea este important sa alegem tipul de zchema de zi, potrivit nivelului de dezvoltare si intelegere la care se afla copilul in cauza.

Asadar, schema de zi poate fi sub forma de:

  • Obiecte concrete sau simbolice
    • cana inseamna ca mâncam (obiect concret),
    • ursuletul inseamna ca mergem la somn, ghiozdanul mov inseamna ca mergem la plaja (obiete simbolice)
  • Fotografii exact ale obiectelor ce urmeaza a fi folosite
  • Desene
  • Pictograme
  • Cuvinte/text scris

Durata unei scheme de zi (câte activitati sunt anuntate o data?)

  • O activitate
  • Doua/trei
  • Jumatate de zi
  • Toata ziua
  • O saptamâna, o luna, un an

In functie de nivelul de intelegere al copilului, de gradul de severitate al autismului si de existenta sau nu a deficientei mintale si a severitatii acesteia.

Sugestii pentru utilizarea schemei de zi pentru copilul cu autism

  • Copilul trebuie sa o utilizeze activ
    • copilul ia obiectul semnificativ pentru activitate, il duce la locul unde va avea loc aceasta si acolo il va pune la locul stabilit).
    • copilul strange la finalul activitatii pictograma/ poza/ cuvântul, in cutiuta stabilita sau taie/bifeaza cu creionul activitatea.
  • Doar sa se uite pe orar, sa observe, adultul indicându-i activitatea finalizata (nu este de recomandat!)
  • Rutina – puterea obisnuintelor/obiceiurilor este utila in activitati de genul: spalatul pe dinti, toaleta zilnica, masa, activitatile educative etc. Pentru a preveni rutina inutila si in activitatile care in mod firesc sunt schimbatoare sau care nu depind de noi in totalitate (ex. cumparaturile, plimbarile, vizitele etc), este indicat sa aducem regulat schimbari in schema de zi. Aceste schimbari trebuie insa anuntate, copilul trebuie pregatit pentru schimbarea care va interveni si aceasta trebuie facuta pentru inceput in mod controlat deoarece modificarea neanuntata a orarului conduce la deruta (anxietate).
  • Asadar faceti din schimbare o rutina.
  • Tineti cont de particularitatile persoanei cu autism.
  • Tineti cont de nevoile persoanei cu autism.
  • Adaptati cât mai multe elemente din cotidian.
  • Reduceti stresul.

Psihopedagog Raluca Cordunianu









Mai citeste si:

Adio retard! Incadrarea in grad de handicap a copiilor si adultilor cu tulburare din spectrul autist - 2013-11-30

Adio retard! Încadrarea în grad de handicap a copiilor şi adulţilor cu tulburare din spectrul autist Multe legi sunt în România şi puţine neperfectibile, însă cele care vizează protecţia persoanelor cu dizabilităţi şi, în cazul de...

CURS ROMANO-OLANDEZ LA BOTOSANI AUTISMUL - TEHNICI MODERNE DE INTERVENTIE UNIC IN ROMANIA MINISTERUL EDUCATIEI - 2014-03-17

 CURS ROMANO-OLANDEZ 

Un roman pune accent pe sport in recuperarea copiilor cu autism - 2013-10-18

Un român pune accent pe sport în recuperarea copiilor cu autism Autismul este o tulburare neurobiologică complexă, de dezvoltare, care este de obicei diagnosticată în copilărie şi se menţine pe tot parcursul vieţii unei persoane. Pentru recuperarea acestor copii, cele mai utilizate programe de...

Copiii cu autism gasesc cu greu cabinete stomatologice specializate pe nevoile lor - 2013-12-10

Copiii cu autism gasesc cu greu cabinete stomatologice specializate pe nevoile lor Copiii cu autism găsesc cu greu cabinete stomatologice specializate pe nevoile lor, mulţi medici refuzând să-i trateze din cauza...

ITiști, autism și improvizație - 2013-05-24

Persoanele tehnice (ce se nasc cu tendința de a sistemativa mai degrabã de a empatiza și deci au un pachet de gene cu predispoziție mai mare spre a da autism), mai ales atunci când se combinã între ei, transmit copilului un set de gene ce poartã dublul caracteristicilor lor și astfel cresc mult șansele ca acesta sã dezvolte boala. 



Cauta in site


Inscrie-te la newsletter

* indicates required

Inscrieri curs autism

În prezent se fac înscrieri la urmatoarele numere de telefon :

  • Arad: 0733 671 800;
  • Bacau: 0724 187 157;
  • Botosani: 0741 161 500;
  • Brasov: 0721 786 252; 0749 975 103;
  • Buzau: 0760 947 289
  • Cluj: 0721 996 507
  • Craiova: 0745 772 868
  • Focsani: 0726 830 490;
  • Iasi: 0770 341 542; 0765 544 944;
  • Slobozia: 0726 943 905;
  • Suceava: 0741 393 409;


Informatii autism




Marturii despre cursurile romano-olandeze de autism


Cozma Ioana Cozma Ioana

Participarea la cursul d-lui Mitasov mi-a schimbat total viziunea si demersul terapeutic in lucrul cu copilul autist. Este singurul curs de formare care ofera metode, procedee si mijloace practice de interventie precum si posibilitatea de a-l urmari pe d-l profesor in actiune directa . Consider ca in urma acestui curs am dobandit abilitatile necesare de a ajuta copilul cu autism in dezvoltarea propriului sau potential si de a veni in sprijinul parintilor, in a-i invata sa traiasca echilbrat cu copilul cu o astfel de deficienta . Multumesc colegei mele care m-a convins sa particip la acest curs!

Profesor psihopedagog - Centrul Scolar de Educatie Incluziva nr 2 Comanesti;


Ciupitu Mihaela Ionela Ciupitu Mihaela Ionela

"Autismul este un mister. " Fiecare tematica a cursului te indreapta spre drumul dezlegarii misterelor din lumea autismului. Cursul cat si conferintele pe tema autismului au imbinat demonstratia cat si remarcabila capacitate a D-lui :Lector Psih. Mitasov Tudor de a tranzmite informatia intr-un mod unic.

psiholog - Fundatia NEW LIFE Amara , Slobozia


Ioana Buzatu Ioana Buzatu

Superioritatea acestui curs fata de alte cursuri de formare urmate consta in accentul pus pe partea practica. Tehnicile de interventie descrise au fost demonstrate prin filmulete si in cadrul modulului de lucru cu copiii. In plus, cursul a fost sustinut cu mult profesionalism. Va multumesc !

Profesor de sprijin itinerant - CSEI Arad


Petrovici Rodica Mihaela Petrovici Rodica Mihaela

Urmand cursul de autism al domnului profesor Mitasov Tudor m-am inscris pe drumul elucidarii misterelor autismului! Pentru mine a fost un ,,drum,, initiatic in tainele unei noi lumi, insa ,,calauza,, este cea care face diferenta intre mister si miracol! Va multumesc, domnule profesor!

Prof psihopedadog - CSEI Delfinul Constanta


Lazar Maria Lazar Maria

Unul dintre cele mai interesante cursuri. Il recomand cu caldura celor care sunt interesati sa ofere un ajutor profesionist copiilor cu autism. Felicitari domnului profesor.

profesor psihopedagog - C.S.E.I. Alexandria


Graur Claudia-Maria Graur Claudia-Maria

Cursul a abordat o problematica de actualitate - AUTISMUL. Prezentarile au acoperit problematica privind tulburarile pervazive de dezvoltare din spectrul autist.

Logoped - Asociatia "AUTISM TRANSILVANIA"


CEADARGEANU MARINA CRISTINA CEADARGEANU MARINA CRISTINA

Cursul m-a ajutat sa-mi creez o viziune de ansamblu asupra modalitatilor de secventializare a programelor de lucru.

Terapeut terapie comportamentala -


Utrecht van Maria Utrecht van Maria

Prin cursul acesta am invatat cum sa lucrez cu Ionut, care are autism si un nivel mental scazut. Rezultatele sunt vizibile: in ultimii ani, Ionut a facut un progres mare in dezvoltarea lui. Acesta a deschis si ochii parintilor lui, care au realizat ca: "Ionut are intr-adevar un handicap, dar poate sa invete la nivelul lui de intelegere."

Pedagog (voluntar) - Centru de zi Rafael - Codlea


Marineata Alina Laurentia Marineata Alina Laurentia

Acum, la final, pot spune cu convingere: s-a sfarsit unul dintre putinele cursuri de inalta calitate si utilitate. Un curs excelent... de mare valoare practica, atat pentru specialisti cat si pentru parinti. Am invatat ca "obisnuinta", "repetitia" si "incepe cu inceputul", trebuiesc aplicate cat mai devreme, ca sa obtii rezultate.

Profesor logoped - Scoala speciala Rosiorii de Vede


Cristina Neta-Pintescu Cristina Neta-Pintescu

Imi place sa cred ca la Arad, odata cu venirea d-lui lector Tudor Mitasov, s-a creat o oportunitate pentru cei care doresc cu adevarat sa cunoasca, sa inteleaga si sa se desavarseasca intr-un domeniu atat de serios si complex cum este autismul. Dorim din suflet sa-l avem din nou alaturi de noi, sa aiba si altii aceasta sansa de a cunoaste un profesionist care iti ofera informatia dar ti-o si transpune in practica intr-un mod de lucru inedit fara sa cunoasca persoana, reuseste sa creeze un mijloc de comunicare inca de la primul contact cu aceasta. Modulul cu copiii incununeaza succesul acestui curs iar informatia cimenteaza, solidifica si implementeaza in sufletul fiecarui participant la curs, dorinta de a deveni mai bun pentru a putea invinge carapacea autista. Ma inclin, cu consideratie, in fata fortei, daruirii si profesionalismului "Omului Tudor Mitasov" care a reusit prin vointa si putere de munca sa impartaseasca cunostintele domniei sale tuturor acelora care au dorit sa-l asculte dintr-un capat al tarii pana la celalalt. Am devenit mai bogati si mai inobilati sufleteste, acest lucru vi-l dorim si voua, dragi cititori si cautatori de solutii, in a va ajuta copiii in impas. Nu ezitati si dati-va o reala sansa. Cursul este o adevarata investitie atat pentru dvs. cat si pentru cei care au nevoi.

Director Executiv Asoc. "AUTISMUL - UN VIITOR MAI BUN" - mun. Arad

vezi toate marturiile


Parteneri

Detalii cursuri autism