Cursuri autism

Ministerul Educatiei

sindromul_asperger

Cum comunica persoana cu autism?

Autistii au o maniera diferita, specifica de a face totul. Ei gandesc, percep, simt si comunica “altfel”. Persoanele afectate de aceasta tulburare, manifesta, din perspectiva comunicarii, urmatoarele:

  • le lipseste initiativa comunicarii. Pot raspunde la intrebari daca sunt formulate clar, dar nu sunt ei cei care incep convorbirea.
  • nu folosesc gesturi pentru a completa mesajul sau pentru a compensa lipsa limbajului verbal.
  • expresiile faciale ce insotesc vorbirea sunt sarace.
  • tonul, intonatia, ritmul, debitul verbal sunt "altfel", particulare, bizare.
  • intelegerea mesajului este afectata.
  • limbajul este marcat de intarzieri severe, iar daca este achizitionat, are o forma devianta.

Acesta aduna trasaturi ce atrag atentia asupra modului de vorbire al persoanelor cu autism. Trasaturile ce fac din limbajul autistilor unul diferit, sunt:

  • ecolalia/a vorbi papagaliceste – inseamna a repeta fara sens cuvinte/propozitii. Aceasta imbraca mai multe forme:
    1. ecolalia imediata – sunt repetate cele auzite imediat ce persoana care vorbea a terminat sau in timp ce aceasta vorbeste. (La intrebarea: “Vrei sa mananci dulceata?” copilul raspunde: “Vrei sa mananci dulceata!/ Mananci dulceata!”)
    2. ecolalia intarziata/tardiva – este repetat un cuvant/propozitie auzita in alt moment si chiar in alt loc. (La florarie mama intreaba: “Cat e buchetul de crini?”. Acasa, intr-o conversatie fara legatura cu florile sau floraria, copilul repeta intrebarea pe care mama a adresat-o vanzatoarei.)
    3. ecolalia care porneste de la cuvinte cheie – se ataseaza unui enunt un cuvant ce nu se potriveste cu restul. (Mama spune: “Cat e kilogramul de rosii?”, iar copilul manifestandu-si ecolalia va zice: “Cat e kilogramul de creioane?”, “Cat e kilogramul de cuburi?”, “Cat e kilogramul de … ”)
    4. Persoanele cu autism pot incepe sa vorbeasca imitand ceea ce rostesc cei din jur. Unele dintre ele se opresc aici folosind limbajul ecolalic. Exista autori ce vad dincolo de ecolalie si afirma ca aceasta modalitate de exprimare denota o puternica dorinta de a interactiona si comunica.
  • inversiunea pronumelui – in loc sa foloseasca persoana I (vreau, scriu) utilizeaza persoana a II-a referindu-se la el (vrei, scrii). Preluand prin imitatie vorbirea celor din jur, se exprima la persoana a II-a. (Nu va spune: “Vreau la toaleta!/Vreau toaleta!” ci “Vrei la toaleta!/Vrei toaleta!”)
  • stereotipii verbale – rosteste aceleasi sunete/propozitii in diverse situatii: cand este agitat, cand lucrurile nu sunt suficient de clare, cand se produc schimbari si este asaltat de stimuli noi sau fara un motiv anume. (unul dintre copii are o stereotipie al carei final este “Hi five!”)
  • nu pot generaliza. Aceasta incapacitate de a face generalizari, de a extinde ce a invatat si la alte situatii asemanatoare, explica de ce autistii:
    1. nu inteleg sarcinile date in forma negativa. Noi ne asteptam sa-si corecteze comportamentul fara sa le spunem concret ce sa faca, ci doar ce sa nu faca. (“Nu alerga asa!”)
    2. nu inteleg notiuni abstracte (vis, ideal, speranta) si nici cuvinte/expresii cu sens figurat (“Esti atat de frumos, ca imi vine sa te mananc!”)
    3. nu inteleg fraze lungi desi cunosc sensul fiecarui cuvant ce o alcatuieste.
    4. nu vad ansamblul, intregul.
    5. raspund gresit la intrebari. (i se arata un catel: “Ce este acesta?”, raspunde: “Ham, ham!”)
  • intampina probleme in invatarea spatialitatii (pe/sub, in/langa, fata/spate, stanga/dreapta)
  • folosesc asocieri, legaturi absolute intre: persoane si obiecte, o sarcina si un moment fix, cuvinte si o persoana/o situatie. Aceasta legatura este, in ochii nostri de persoane non-autiste, rigida si ciudata. (“Codita” este numele dat de un copil terapeutului sau in urma unei astfel de legaturi - intre persoana si modul in care aceasta are parul aranjat)
  • vocea poate suna plictisitor, fiindca nu inteleg ce inseamna intonatia.
  • continutul exprimat este afectat de modul autist de gandire. Nu pot face fraze bune, nu le spun fluent, se balbaie oarecum, lipesc lucrurile gresit, fara logica. (“Craciun de brad”, “lup de foame”) Povestea spusa de un autist poate parea haotica. Fara inceput si/sau fara sfarsit, cu multe detalii. O parte din ei cand sunt intrerupti o iau de la capat. Nu pot povesti pe scurt. Le vin in minte lucruri ce nu sunt importante.

logoped: Aron Ana-Maria









Mai citeste si:

Vitamina D poate facilita tratarea autismului - 2014-03-25

Vitamina D poate facilita tratarea autismului   Există noi dovezi că suplimentele alimentare ce conţin vitamina D pot facilita tratarea autismului. Mulţi oameni de ştiinţă au presupus că comportamentul social problematic al persoanelor cu autism este influenţat de nivelurile...

Un copil autist suprins de tatal sau in imagini uimitoare - 2014-01-28

Un copil autist suprins de tatăl său în imagini uimitoare  Timothy Archibald este fotograf. Fiul acestuia suferă de autism. Atunci cînd a împlinit 5 ani, tatăl a hotărît să își fotografieze copilul, realizînd niște imagini impresionante.

Unele retele de gene sunt alterate in creierele persoanelor cu autism - 2014-01-14

Unele retele de gene sunt alterate in creierele persoanelor cu autism Două reţele de gene sunt exprimate anormal în creierele persoanelor cu autism, conform unui studiu publicat în revista Nature. Analizând ţesut cortical recoltat...

Risc crescut de autism pentru copiii nascuti din mame expuse poluarii (studiu american) - 2013-06-20

CURS ROMANO-OLANDEZ LA SUCEAVA AUTISMUL - TEHNICI MODERNE DE INTERVENTIE UNIC IN ROMANIA MINISTERUL EDUCATIEI - 2014-03-17

 CURS ROMANO-OLANDEZ 

´╗┐

Cauta in site


Inscrie-te la newsletter

* indicates required

Inscrieri curs autism

În prezent se fac înscrieri la urmatoarele numere de telefon :

  • Arad: 0733 671 800;
  • Bacau: 0724 187 157;
  • Botosani: 0741 161 500;
  • Brasov: 0721 786 252; 0749 975 103;
  • Buzau: 0760 947 289
  • Cluj: 0721 996 507
  • Craiova: 0745 772 868
  • Focsani: 0726 830 490;
  • Iasi: 0770 341 542; 0765 544 944;
  • Slobozia: 0726 943 905;
  • Suceava: 0741 393 409;


Informatii autism




Marturii despre cursurile romano-olandeze de autism


DRAGU NICOLETA- ATI DRAGU NICOLETA- ATI

Ma bucur ca am avut ocazia sa particip la acest curs unde am invatat multe lucruri care o sa-mi fie necesare.Ii multumesc d-nului profesor Mitasov pentru tot ce aceea m-a învatat si mult succes mai departe. Chiar daca nu lucrez in domeniu pe viitor mi-ar placea sa ajut copiii cu autism.

psiholog - Buzau


Serban Mirela Serban Mirela

Acest curs mi-a oferit ocazia de a avea acces la o serie de informatii noi si utile in practica personala cu copiii autisti si nu numai (Sindrom Down, deficiente mentale, etc.). Materialele video au venit in completarea partii teoretice. Din punctul meu de vedere, am achizitionat o serie de informatii bine structurate si accesibile.

Psiholog - Fundatia Inima de Copil, Galati


VASILACHE (CRACIUN) ALINA- RAMONA VASILACHE (CRACIUN) ALINA- RAMONA

Din dorinta de a ma perfectiona permanent am participat la numeroase cursuri si conferinte ce abordeaza tema autismului, dar pot spune ca acest curs sustinut de domnul Mitasov a fost cel mai complet si complex. Continutul informational a fost foarte bine structurat, organizat si fundamentat iar aplicatiile practice insotite de vizionarile video au reusit sa-mi clarifice si sa fixeze partea teoretica. Domnul psiholog Mitasov mi-a raspuns la toate intrebarile cu multa seriozitate profesionala. Va multumesc!

Profesor psihopedagog - Scoala Gimnaziala Speciala "C-tin Paunescu"Tecuci


Popescu Mariana Popescu Mariana

Ne-ati invatat sa fim mai aproape de ei. Veniti cati mai multi alaturi de noi pentru ca lumea autistilor e o lume frumoasa daca faceti putin efort sa o cunoasteti! Multumim!

consilier scolar -


Brasoveanu Cristina Brasoveanu Cristina

Un curs care imbina teoria cu practica,un curs care merita sa fie urmat de toti cei care vin in contact cu copii care au fost diagnosticati cu autism/sdr Down. Felicitari domnului Mitasov si echipei sale.

Psihopedagog - Gimnaziul Carol I, Calarasi


Dickemann Ionita Georgeta Dickemann Ionita Georgeta

Este un curs in cadrul caruia am deprins tehnici si metode concrete de lucru. Cursul mi-a dat posibilitatea de a-mi structura si completa cunostintele dobandite dar si de a intelege mai bine tainele autismului. La scoala, dar si la o asociatie unde sunt voluntar de 15 ani , lucrez cu foarte multi copii cu autism si pot spune ca acum am o baza solida de care ma folosesc in activitate. Filmuletele cat si activitatile practice oferite de Domnul Profesor Mitasov mi-au oferit oportunitatea de a intelege mai bine teoria impletita cu practica.

profesor logoped - Centrul Scolar Special, Ploiesti


Stoica Adina Stoica Adina

Aici am invatat sa lucrez practic , secvential ,cu cei diagnosticati cu autism, sa fac echipa cu parintii si cadrele didactice.Cursurile sunt extraordinare pentru specialisti, cadre didactice , parinti.Sunt fericiata ca am avut aceasta oportunitate si-l recomand tuturor celor care lucreaza cu persoane diagnosticate cu autism.Informatia primita la aceste cursuri este valoroasa , de calitate ;aplicand metoda ABA, rezultatele sunt remarcabile.

profesor logoped - Slobozia


Simonfi Ildiko Simonfi Ildiko

Numele meu este Simonfi Ildiko si sunt mama lui Robert 25 de ani, copil cu autism. Personal am incercat multe cai alaturi de fiul meu, in gasirea unor solutii spre ameliorarea deficientei sale. Privind cursul care s-a desfasurat pe perioada 2011-2012 in Arad, doresc sa imi exprim entuziasmul si multumirile mele, pentru bagajul de informatii pe care l-am primit si pentru aportul sau in viata noastra de familie. Cu aceasta ocazie am avut prilejul sa inteleg mai bine felul in care este recomandabil sa conlucram cu persoanele cu autism. Felul in care a fost cursul structurat, m-a facut sa inteleg punctual, diversele problematici care pot aparea in cazul acestei deficiente. De asemenea, acest curs m-a ajutat sa ii fac o mai buna evaluare a stadiului fiului meu. Mutumesc din suflet domnului Mitasov pentru efortul depus si daruirea cu care s-a implicat in predarea acestui curs.

parinte -


Elena Claudia Maracine Elena Claudia Maracine

Acest curs a fost foarte util in a-mi aprofunda cunostintele despre misterioasa lume a autismului. Consider ca toate persoanele care interactioneaza cu un copil autist( parinti, cadre didactice, terapeuti) ar trebui sa parcurga modulele cursului in care teoria si practica s-au imbinat cu maiestrie fiind de un real folos in lucrul cu acesti copii. Informatiile despre metodele si tehinicile de lucru , despre evaluarea si diagosticarea copiilor imi sunt de sunt de un real ajutor in activitatea mea profesionala,cu elevii de la scoala speciala. Multitudinea exemplelor practice ne-a ajuat sa intelegem exact care sunt pasii de urmat in terapia copilului autist. Multumesc celor care s-au gandit sa initieze aceste cursuri si in special domnului profesor Mitasov pentru modul in care ne-a transmis informatia in asa fel incat noi sa o intelegem cat mai bine! Cei care au intrebari la care nu au gasit raspunsuri despre lumea copiilor autisti le sugerez sa urmeze cursurile domnului Mitasov! Mult succes pe viitor!

Profesor psihopedagog - Scoala Speciala de Arte si Meserii Slobozia, jud. Ialomita


Veres Zsuzsanna Veres Zsuzsanna

Partea practica mi-a placut cel mai mult, dar si din partea teoretica am auzit informatiile noi si folositoare. Mi-a facut placere sa frecventez acest curs.

Psiholog - Centru de Reabilitare pentru Copii cu Handicap "Szekely- Potsa", Chilieni

vezi toate marturiile


Parteneri

Detalii cursuri autism